• Gençliği yetiştiriniz. Onlara ilim ve irfanın müsbet fikirlerini veriniz. Geleceğin aydınlığına onlarla kavuşacaksınız.
  • Zafer, " ZAFER BENİMDİR" diyebilenindir. Başarı ise, "BAŞARACAĞIM" diye başlayarak sonunda "BAŞARDIM" diyebilenindir.
  • Türk çocuğu atalarını tanıdıkça, daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.
  • Yalnız tek bir şeye çok ihtiyacımız vardır: Çalışkan olmak!
  • Hürriyet ve bağımsızlık benim karakterimdir.
  • Türk çocuklarının yüksek kabiliyetine inancım tamdır.
  • Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir.
  • Türk ! Öğün. Çalış. Güven.
  • Biz Türkler, bütün tarihimiz boyunca hürriyet ve istiklâle timsal olmuş bir milletiz.
  • Egemenlik kayıtsız ve şartsız milletindir.
  • Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.
  • Büyüklük odur ki kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın.
  • Memleket için gerçek ülkü ne ise onu görecek ve o hedefe yürüyeceksin.
  • Herkes senin aleyhinde bulunacaktır, seni yoldan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen burada direneceksin.
  • Önünde sonsuz engeller yığılacaktır. Kendini büyük değil, küçük, araçsız hiç telakki edecek,
  • kimseden yardim gelmeyeceğine inanarak bu engelleri asacak, ondan sonra sana büyüksün derlerse bunu diyenlere güleceksin.
29 KASIM PAZAR GÜNÜ YAPACAĞIMIZ
27/11/2015

GÜNÜBİRLİK SAKARYA ZAFERİ TURU

29 KASIM 2015 - PAZAR

“Hafızasını kaybeden milletler yok olmaya mahkûmdur”

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

Sabah saat 08.00’da Özel Gürçağ Okulları önünde buluşarak Polatlı’ya hareket ediyoruz. Öğrencilerimizin en geç 07.45'te okulda olmaları zorunludur.

Programımıza Alagöz Karargâh Evi Müzesi ile başlıyoruz. Büyük önderimiz GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ün Sakarya Savaşı’nı 22 gün 22 gece yönettiği evi geziyoruz. Ardından Malıköy Tren İstasyonu Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Daha sonra Polatlı merkeze hareket ediyor, burada Sakarya Şehitliği ve Zafer Anıtı ziyaretinin ardından Duatepe Şehitlik Anıtı’na çıkıyoruz.

Halide Edip ADIVAR, Kurtuluş Savaşı anılarını kapsayan “Türk’ün Ateşle İmtihanı” adlı eserinde Duatepe’nin alınışını şöyle anlatır: “Mustafa Kemal Paşa’nın muharebeyi idare ettiği siperlere girdiğimde; ‘gelin hanımefendi, harb ediyoruz, Duatepe’ye hücum ediyoruz’ dedi. Biraz sonra Duatepe alınmıştı. Üstünde bir tek Türk askerinin, güneşin altında, elinde bayrakla ayakta durduğunu gördüm. İşte o an, Türk’ün makûs talihinin artık değiştiğini hissettim.”

Duatepe’yi gezdikten sonra öğle yemeği için Polatlı’ya hareket ediyoruz. Sakarya Zaferi’ni genç kuşaklara anlatmak amacıyla Kartaltepe’ye yaptırılan Mehmetçik Anıtı’na çıktıktan sonra Gordion’a hareket ediyoruz. Kral Midas’ın mezarını ziyaret ettikten ve Frig uygarlığına ait eserlerin sergilendiği Gordion Müzesi’ni gezdikten sonra program bitiminde akşamüstü 17.30-18.00 arası Ankara’ya dönüyoruz.

TUR İÇİN GEREKLİ MALZEMELER: NÜFUS CÜZDANI (MUTLAKA ALINMALIDIR), SU GEÇİRMEYEN YÜRÜYÜŞ AYAKKABISI, MEVSİME GÖRE GİYECEKLER (MONT, YAĞMURLUK VB.), ŞAPKA, BERE, FOTOĞRAF MAKİNESİ.